Blog d'Educació, Lideratge, Educació emocional, Intel·ligència emocional, Educació en Valors
dijous, 4 d’abril del 2013
La Meditació millora els resultats acadèmics
Un estudi de la Universitat de Califòrnia conclou que la meditació afavoreix els bons resultats acadèmics
Un grup d'alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Vil·la Romana de la Garriga fent relaxació/meditació amb el so dels Bols Tibetans
Observo els meus alumnes durant un examen i constato que una gran part d'ells tenen serioses dificultats per concentrar-se en el que estan fent. I al corregir m'adono que solen abundar errades que en els exercicis fets a classe o de deures no acostumen a fer. Aquesta incapacitat de concentrar-nos quan ens convé, aturar la ment impedint que salti d'un tema a un altre, no es fàcil d'aconseguir sense un entrenament previ. És per això que, fins i tot en un examen, els estudiants tenen problemes a l'hora de concentrar-se i, veuen com els seus pensaments van d'una cosa a una altra sense massa control malgrat l'exigència del moment. Un grup d'investigadors de la Universitat de Califòrnia, apunten la meditació com a solució.
L'estudi, publicat a la revista 'Psychological Science', constata que els estudiants que practiquen la meditació, deixar la ment en blanc sense pensar en res, treuen més bones notes que no pas aquells que no ho fan. Els exercicis de meditació fan que la ment, que té tendència a divagar, torni al present.
Les persones que practiquen la meditació estan més tranquil·les i relaxades. És per això que la meditació, en qualsevol de les seves variants, es recomana a persones amb tendència a patir angoixa. És per això, segons l'estudi, que els alumnes que van seguir un curs de dues setmanes de durada van aprendre a concentrar-se i van aconseguir millorar els seus resultats acadèmics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada